Pligt til affaldssortering er nu indtrådt i Keilstruplund

×

Fejlmeddelelse

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls i menu_set_active_trail() (linje 2405 af /var/www/keilstruplund.dk/public_html/includes/menu.inc).
07-07-2020 Ole Gregersen

NYT om pligten til affaldssortering i Keilstruplund  - klar besked fra Rudersdal Kommune

Flere af jer har spurgt mig om, hvornår I skal begynde at sortere jeres affald i de 6 fragmenter: Plast, Metal, Papir, Pap, Glas og Restaffald.

Den pligt indtrådte samtidig med, at vi modtog de nye affaldsbeholdere i uge 26. 

Du kan tilmelde dig Kommunens SMS-service, så du ved hvornår dine valgte affaldsbeholdere bliver tømt af Kommunen. Anvend dette link:

https://rudersdal.renoweb.dk/Legacy/selvbetjening/beskedservice.aspx?login

I starten vil der ikke ske noget med dig, hvis du ikke har affaldssorteret efter anvisningerne. Der vil blive givet både mundtlige og skriftlige henstillinger. Til sidst vil du opleve, at de ikke tømmer din affaldsbeholder / affaldsbeholdere, hvis du ikke har overholdt sorteringspligten. Og så i sidste ende kan du blive pålagt at betale for en særlig tømning eller hvis de skal tømme dit affald udenfor de normale interval for tømning.

Så min opfordring til dig er: Kom godt i gang med affaldssorteringen - husk at læs Kommunens vejledning, som du fik i postkassen sammen med de nye beholdere. Eller kig på Kommunens hjemmeside.

https://www.rudersdal.dk/sorter

God sommer!

Hilsen

Ole Gregersen, nr. 48